Waar je moet op letten bij het schrijven van SEO content

SEO content schrijven, het lijkt misschien eenvoudig en voor wie er helemaal in thuis is, is het dat ook. Toch gelden er bij SEO enkele regels die je maar beter kunt volgen als je niet wil dat al je harde werk voor niets is geweest. Geen nood, we geven je hier graag al enkele van de belangrijkste zaken waar je moet op letten. 

Wat is SEO?

Wat is search engine optimization is een vraag die we eerst moeten beantwoorden voor we verder kunnen. Search engine optimization, SEO, of zoekmachineoptimalisatie zijn termen die een verzamelnaam vormen voor alle technieken, methoden en processen die als doel hebben een hogere rangschikking in Google te krijgen. Zowel de technische kant van een website als de content en autoriteit zijn belangrijk om de plek van je website in de zoekresultaten te bepalen. Andere zaken, zoals de laadsnelheid van de website, de meta-description en het aantal waardevolle backlinks zijn eveneens bepalende factoren.

Schrijven van goede SEO content

Bepaal je doelgroep

Je kunt pas echt goede SEO content schrijven als je weet voor wie je schrijft. Het bepalen van de doelgroep moet dus altijd de eerste stap zijn om gericht te kunnen schrijven en ervoor te zorgen dat je content waardevol is.

Doe een zoekwoordenonderzoek

Onderzoek heeft aangetoond dat wie Google gebruikt dit meestal doet op basis van een zoekterm van 2 tot 3 woorden en dat vervolgens enkel de eerste 4 resultaten geraadpleegd worden. Het komt er dus op neer een zoekwoordenonderzoek uit te voeren dat je in staat stelt om voor jouw website de belangrijkste zoekterm te vinden, maar ook enkele zoektermen die hier nauw bij aansluiten en enkele synoniemen daarvan.

Gebruik de belangrijkste zoektermen zo hoog mogelijk in je teksten

Het is goed om te weten dat een zoekmachine je teksten van boven naar onder scant. Van groot belang is dan ook om jouw belangrijkste zoekwoorden en -termen al een eerste keer in je titel te gebruiken en in de eerste paragraaf. Op die manier worden ze sneller opgepikt en hoger gewaardeerd.

Schijf een aantrekkelijke meta-description

Als je even de zoekresultaten in Google bekijkt, zul je zien dat deze worden weergegeven door middel van een titel, een url en een metadescription. Dit laatste is een korte samenvatting van je tekst en vormt een bepalende factor voor bezoekers om wel of niet door te klikken naar je website. De meta-description moet dus sterk geschreven zijn en aansporen erop te klikken.

Maak gebruik van links

Links naar autoriteiten binnen je niche zijn absoluut een aanrader als het gaat om het schrijven van goede SEO content. Het zorgt voor een betere Google rangschikking en het vergroot je geloofwaardigheid bij je bezoekers. Denk hier wel goed over na, de links moeten wel aansluiten bij je content en een meerwaarde bieden, anders bereik je net het omgekeerde effect.

Het schrijven van je SEO content uitbesteden

Heb je na het lezen van bovenstaande het idee dat er voor je website nog wel een en ander kan verbeteren op vlak van SEO content en wil je dit graag zelf aanpakken? Op de website van doublesmart kun je nog tal van handige tips en inzichten die je helpen bij het schrijven van goede SEO content.

Lijkt het je een onmogelijke opgave om dit zelf te doen? Samenwerken met SEO experts zal je verrassende resultaten opleveren, zonder dat je er zelf tijd en energie in hoeft te investeren. Je bent zeker van een website die aan alle SEO regels voldoet en je krijgt binnen de kortste keren mooie resultaten te zien.